Jak wyleczyłem trądzik (w skrócie)

Strona ta jest uzupełnienieniem do mojego bloga WYLECZ TRĄDZIK. Po ok. 11 latach bezradnej walki z trądzikiem prezentuje tu kilka uwag, dotyczących mojej choroby. Należy pamiętać,że niniejsza strona nie ma charakteru medycznego bądź naukowego. Prezentuję tu tylko moje własne doświadczenia, które pomogły mi pozbyć się poważnego trądziku w nieco ponad 3 miesiące. Nikogo nie namawiam do zaprzestania konsultacji medycznych bądź zastosowania niniejszych wskazówek.

Moja droga do sukcesu w skrócie:
1. Odstawiłem wszystkie leki i kosmetyki do twarzy. Przestałem odwiedzać dermatologów. Chemia strasznie niszczyła i wysuszała mi cerę. Zrozumiałem to po ok. 10 latach stosowania leków przeciwtrądzikowych. Należy pamiętać, że leki stosowane zewnętrznie wchłaniają sie także do krwiobiegu.
2. Zacząłem myć twarz tylko 2 x dziennie, wyłącznie letnią lub zimną wodą (żadnych kosmetyków), po kazdym spłukaniu twarzy przemywając ręce mydłem.
3. Wyeliminowałem z diety pieczywo oraz wszelkie produkty zawierające gluten (głównie artykuły mające w składzie pszenicę) oraz ograniczyłem spożycie mleka oraz nabiału.
4. Zaczałem pić dużo wody (mineralnej i przegotowanej, staram się pić zalecane powszechnie 2litry), zrezygnowałem z picia herbaty oraz napojów kolorowych.
5. Nie palę oraz zrezygnowałem z picia napojów alk.
6. W mojej diecie skupiłem sie na produktach o niskim indeksie glikemicznym.
7. Staram się chodzić spać wcześniej (zauważcie, że po nocy Wasz twarz wygląda lepiej, niż w ciągu dnia).

1 komentarz:

Unknown pisze...

Witam,
cieszę się, że coraz więcej osób dostrzega pozytywne strony zdrowego stylu życia, w szczególności w odniesieniu do trądziku, gdyż sam miałem z nim dość poważny problem(który już prawie że mnie nie dotyczy).
Kilka miesięcy temu również trafiłem na informacje o wpływie odżywiania na trądzik. Oprócz jedzenia ważne są również inne aspekty, choć odżywiania jest najważniejsze.
I tak:
1. Zdrowe odżywianie- polecam zainteresować się witarianizmem. Odstawiamy mięso, nabiał, pieczywo(wszystko co zawiera gluten, a więc i kasze), jedzenie przetworzone, wszystko co zawiera wysoki IG. Jemy natomiast dużo warzyw, owoców, pijemy odpowiednie ilości wody.
To podstawa
2. Odpowiednie ilości snu - musimy dać wypocząć naszemu organizmowi
3. Ćwiczenia fizyczne
4. Odpowiednie nasłonecznienie skóry - przebywanie na słońcu przez odpowiednią ilosć czasu
5. Świeże powietrze
6. Pozytywna postawa- nasze myślenie również wpływa na nasze zdrowie, w tym trądzik.

Mam nadzieję, że coraz więcej osób spojrzy w tę stronę- powyższa "recepta" pomaga nie tylko w wyleczeniu trądziku, ale i zachowaniu świetnego zdrowia, w tym pozbyciu się wielu innych dolegliwości, nawet dużo poważniejszych niż trądzik.

Przede wszystkim polecam zainteresowanie się witarianizmem(ang. Raw food) - gdyż tak naprawdę to wszystko w dużej mierze opiera się właśnie o ten "nurt".

Pozdrawiam i życzę zdrowia.
Damo

Prześlij komentarz